23 Haziran 2013 Pazar

Şehriye Salatası mı Desem, Cappuccino mu Desem, Bilemedim. Ama Sıcağa İyi Geliyor...



 Etkinlikti, gezmeydi derken bir hayli yoruldum.  Yaz gelince böyle oluyor; ah, bir de sıcakla aram iyi olsa ... Geçenlerde oturduğumuz sitenin bayanları  körfez turuna davet ettiler beni. Oh, deniz havası, mis, tamam dedim; ama bir baş ağrısı, daha doğrusu migren ağrısı hasıl oldu; ölüyordum, ama gerçekten ölüyordum. İlaç üstüne ilaç, kendimden geçmişim. Allah kimseye migren ağrısı vermesin, hastalara da şifa versin inşallah.  Sonuç olarak gidemedim.  Bu bana bir es oldu.  Şimdi dinleniyorum,  evdeyiz ama en fazla 2 gün sürer. Kızım durur mu hiç evde; kapının  üst kilidini kilitliyorum diye sandalyeyi kapıya koyup açmaya çalışıyor. Evin her bir penceresinden diğer sitelerin parkları görünüyor. Perdeyi açmamak en iyisi :))) Ne yapayım, üzülüyorum, haydi parka  iniyoruz. Eve gelmek istemiyor, offf  yaramaz kızım. 
 Daha önce size bahsetmemişim.  Bursa Kent Meydanı AVM'nin düzenlediği  "Annem Pastam ve Ben" yarışmasına katılmıştık; dereceye giremedik ama ileride kızıma gösterebileceğimiz bir anı kitapçığımız oldu.  Onu da paylaşmadan duramadım.
  Bu aralar hava o kadar sıcak ki insanın yemek yapası da yiyesi de yok.  Cnım hep soğuk bir şeyler istiyor.  Bu tarif de pek hoş oldu. Siz istediğiniz malzemeyi ekleyin çıkarın...

2 su bardağı şehriye
2 su bardağı yoğurt 
2 çorba kaşığı mayonez
3 dal taze soğan
1 adet salatalık biraz dereotu
Yarım demet maydanoz 
1 çay bardağı zeytinyağı
Tuz, pul biber
1 diş sarımsak ( isteğe bağlı)

Zeytinyağının yarısını tavada ısıtıp Arpa Şehriye’yi rengi değişene kadar kavurun. 2  bardak kadar sıcak su ekleyip kaynatın. Kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin. Ocaktan alıp soğumaya bırakın. Taze soğanları  ince ince doğrayın. Maydanozun birkaç yaprağını süsleme için ayırıp kalanını doğrayın. Taze soğan, dereotu  ve doğranmış maydanozu karıştırın bir salatalığı rendeleyin; yoğurt ve mayonezi  karıştırarak  sarımsağı ekleyin, hepsini harmanlayın afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder