4 Kasım 2011 Cuma

BAYRAM GELMİŞ NEYİME....

İLK OLARAK ŞUNU BELİRTMELİYİM Kİ, BEN KURBAN BAYRAMLARINI HİÇ AMA HİİİİİİÇ SEVMEM. ERKEN FALAN DA KALKMAM. VEJETERYAN DEĞİLİM, AMA ET SEVMEM. ÖZELLİKLE BAYRAMDA ET TÜKETMEM. BU KÜÇÜKLÜKTEN KALAN BİR DAVRANIŞ. SEN OTUR SEV HAYVANI, SENİN GÖZÜNE MELÜL MELÜL BAKSIN, SONRA KES AFİYETLE YEEEE!!!  ERKEN KALKMAM Kİ, HAYVANCIKLARIN SESİNİ DUYMAYAYIM. İÇİM ACIYOR, BUNUN NERESİ BAYRAM,  BANA MI?  NEYSE ZATEN EŞİM DE YOK. YİNE YURTDIŞINDA. BAYRAM GELMİŞ NEYİME. ANAM ANAM GARİBEM DİYE BİR TÜRKÜ VARDI. BEN DE OTURUR ONU SÖYLERİM KUZUCUĞUMLA. RESİMDEKİ MUTFAĞIMIN EN SEVİLEN  OBJELERİNDENDİR. O KADAR Kİ KULLANMAYA KIYAMIYORUM. NE ÇOK KONUŞMUŞUM...  YİNE DE HERKESE HAYIRLI BAYRAMLAR DİLİYORUM....

2 yorum:

  1. canım, benim de bayram denince aklıma gelir hep; 2-3 gün önceden alınan koyun evimizin bahçesine bağlanır ve sokaktaki arkadaşlara gururla gösterilir, hatta isimler verilir onlara, babannem kına yakar başlarına, 2 gnde nasıl da alışırdık onlara, ama kesileceğini bilmek de burardı yüreğimizi... beni o günlere götürdün... nerde eski bayramlar diyesim var, şimdi öyle mi arife günü komşularla sözleşilip kapı önleri yıkanır akan sular tüm sokağı yıkar, babannelerimizin yaptığı lokmalar arkadaşlarımızla yarışırcasına dağıtılırdı. bayram namazından çıkan babalarımızı, bayramlıklarımızı giyerek sabırsızlıkla beklerdik kapının önünde... daha çok yazasım var bu konuda ama... eşin uzaktaymış canım olsun varsın, kuzucuğunla nice bayramlar gör inş.

    YanıtlaSil
  2. evet nerede eski bayramlar şimdi insanlar bayramlaşmıyor bile bayramı sevmememin bir nedenide kuzu şeklinde alıp kurban bayramına kadar besledkden sonra kesilmesiydi o gün bu gündürsevemiyorum geçen bayramda bu bayramda biraz buruk geçiyor... sanada ailenle nice bayramlar diliyorum

    YanıtlaSil