26 Ekim 2013 Cumartesi

Ben Bir Küçük Cezveyim Köşe Bucak Gezmeyim


Bu yıl o kadar çok gezdim ki, Türkiye'nin bir ucundan bir ucuna. Ama gittiğim yerlerde çok kıza bir zaman boyunca bulundum. Eşimin mesleğinden dolayı. O nereye giderse ben de peşine takılıyorum. Bu gezimiz de onlardan biri. Ilgaz Mountain Resort Hotel'de "III. Ilgaz Felsefe Günleri"ne katıldık. Ama neredeyse 1 ay olacak. Neden bu zamana kadar yazmadım?  Çünkü ne kadar üşüttüysem, 1 aydır hastayım. Zaten dağdan Çankırı'ya acile zor yetiştim. Nasıl, ne oldu bilmiyorum. Bursa'ya nasıl geldim, onu da hiç hatırlamıyorum. Mide bulantısı ile öldüm öldüm dirildim. Hamilelikte bile hiç bu kadar bulantım olmamıştı. Sonuç olarak güzel geçen 3 günün sonu kabus gibiydi.  Ama yine de gitmeye değer. Kış mevsimini seven biri olarak bu kısa tatil  başlangıç olarak iyiydi.
 Oteller  küçük ev tarzında. Odalarda aradığınız her şey var, apart tarzı. Etrafın güzelliğinden bahsetmiyorum bile...
   Bir de büyük şömine vardı ki,  herkes orada oturma çabasındaydı. Ben vaktimin çoğunu orada geçirdim diyebilirim.

 Bu arada, bu benim 2. gezi yazım oldu. Arşivde Viyana, Gümüşhane, Antalya-Manavgat-Side, Kuşadası, Didim, Giresun, Bolu, İzmir ve Çanakkkale anıları bekliyor. Kısmet, yazarım bir gün belki. Ne yapayım, resim çekmekte de yazmakta da pek kabiliyetli sayılmam. Neyse, sizinle lezzetli bir salata tarifi paylaşayım hiç olmazsa.

1 su bardağı aşurelik buğday
1 küçük konserve mısır
Birkaç dal dereotu
2 adet salatalık turşusu
Birkaç dal  maydanoz
Tuz
Kırmızı pul biber
Zeytinyağı
Birkaç dal nane (isteğe bağlı )
6-7 tane yeşil zeytin
Nar ekşisi 
Limon
 
HAZIRLANIŞI
Buğdayları bol suda yumuşayıncaya kadar  haşlayın. Haşlanan buğdayları süzüp sudan geçirin ve soğumaya bırakın. Turşuyu ve  yeşil zeytini  küp küp doğrayın. Maydanozları, dereotunu ve naneyi  ince ince kıyıp buğdayların üzerine ilave edin. Mısır, tuz, pul biber, zeytinyağı, limon suyu ve nar ekşisini salatanın üzerine ilave edip karıştırın. Afiyet olsun (nane isteğe bağlı; ben sevdiğim için kullandım, isterseniz siz  eklemeyebilirsiniz).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder