25 Mayıs 2013 Cumartesi

DİKİŞ, NAKIŞ YEMEĞE FARKLI BİR BAKIŞ....

 Can sıkıntısı kötü birşey, hele ki benim gibi sürekli  bıdı bıdı eden biri için çekilmez bir hal alıyor. Bu panoya, bu aralar, böyle bir durumda iken başladım. Sonunda bitirdim, ama, işlerken rahatlayacağıma, ilginç bir biçimde, bana sıkıntılar bastı. Şükür yine de bitti  ve çok güzel oldu. Canım benim, dur bakalım sırada ne var?!

 
 Bu da canım, gözümün nuru makinem,  anneler günü hediyesi. Evet sonunda benim de oldu. Ama oldu da ne oldu ki?  Daha açmadım bile.  Yine de, buradan eşime ve kızıma teşekkürü bir borç bilirim.
Neler dikeceğim neler neler...
Yalan, ben dikiş dikmeyi hiç  bilmem;  fakat öğreneceğim. Bir elimden gelmeyen buydu, bunu da öğrendim  mi on parmağımda on marifet olacak.
Bu postta, ne kadar da beğenmişim kendimi :P

Şimdi,  bu kadar  kendime övgüden sonra , yine basit bir tarifle karşınızdayım. Bursa'lı olup da sevmemek mümkün mü? Çok güzeldi,  nefisdi nefis... 

Yarım kilo kıyma
1 adet büyük soğan kuru soğan
1 su bardağı bayat ekmek içi
Kimyon, karabiber, kırmızı biber,  tuz
Yarım kilo yoğurt
Lavaş pidesi
3 kaşık tereyağı (tereyağı biraz fazla olursa daha güzel oluyor, siz bilirsiniz, bak sonra demedi demeyin, kilo da yapıyor; neyse afiyet olsun)
2 yemek kasığı salça

İlk olarak pideyi ısıtın 
Kıymaya, rendelenmiş soğan, ekmek içi, tuz ve baharatları ilave ederek  köfteyi yoğurun,  şekli verip yağda kızartın. Tabağa ben ilk olarak yoğurt koyuyorum, yoğurdun üzerine ise pideleri, küçük kareler şeklinde keserek diziyorum. Ama tam tersi yoldan da ilerleyebilirsiniz. Ayrı bir  kapta salçayı biraz sıcak su ile  karıştırarak daha  akışkan bir hale getirin. Kızaran köfteleri de pidelerin üzerine dizerek, tereyağlı  ve salçalı sosu dökerek afiyetle yiyin :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder