28 Eylül 2013 Cumartesi

PATLICAN YADA KAPYA BİBER SARMA

Bu aralar  hep bir koşuşturma, gezme. Evde yemek yapmayı özlüyor insan, özellikle kızım için yapılan yemekler var ki, etli tavuklu ve tavuk sulu. Eşim ve ben et ve tavuk suyu ya da yemeğin içinde tavuk yiyemiyoruz. Izgara köfte, fırın yemeği olursa yiyoruz; ama kızıma ayrıca yemek yapıyorum  hep onun için çalısıyorum desem daha doğru olur   bu lezzet kendimiz için yaptıgım müthiş lezzetli birsey arşivden kalma:  ramazan  sofrasından  bir kare, ama benim bayıldığım bir meze türü.
Size şimdiden afiyet olsun..
Sizinle hiç sofra fotoğrafı paylaşmamışım. Zaten yemek pek paylaşamıyorum. Telaştan fotoğraf çekmeyi bile unutuyorum.  Fotoğrafta da pek başarılı olduğum söylenemez. Neyse. Ama bu patlıcan ve köz biber sarmaları müthiş bir şey. Hemen tarife geçeyim.
 3 tane  kapya  biber
 2 tane  patlıcan
 1 kutu labne
 2 kibrit kutusu süzme peynir
 dereotu
 yarım su bardağı ceviz
 bir diş sarımsak

Biberleri közlüyoruz.  Soğuduktan sonra 2  parçaya bölüyoruz. Patlıcanları  1 cm  olacak şekilde kesiyoruz,  yarım saat  tuzlu suda bekletiyoruz, daha sonra iyice  kuruladıktan sonra  sıvı yağda kızartıyoruz. Kızaran patlıcanların  peçete ile fazla yağını alıyoruz. Diger  malzemeleri  karıştırıyoruz  ve biber ve patlıcanların içine bir miktar koyup sarıyoruz. İster kürdanla yada yeşil soğanla bağlıyoruz   

bu kadar afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder